A Field of learning and living: suitability of school gardens for children

Gülşah Kuru, Esra Demir Öztürk, Furkan Atmaca

Abstract


The aim of this study is to reveal the opinions of primary school teachers and school managers about the evaluation of primary school gardens for children. This study was conducted with phenomenological method is one of qualitative research designs. The data of study was collected through semi-structured interviews, study group consisted of 30 teachers and 12 school managers. Photographs of school gardens and students' drawings are other data collection tools of the research. The data were analyzed by content analysis method. The findings obtained that playgrounds are thought to be important in terms of supporting development of child, providing socialization, supporting learning and having fun. The majority of participants think that their school gardens are not enough. The lack of playgrounds in school gardens, the lack of green area and use of garden as a car park are examples of these inadequacies.


Keywords


Playground; Primary school gardens; Primary school teachers; school managers

Full Text:

PDF

References


Akın, F. A., & Atıcı, B. (2015). Oyun tabanlı öğrenme ortamlarının öğrenci başarısına ve görüşlerine etkisi. Turkish Journal of Educational Studies, 2(2), 75-102.

Can, S., & Çava, G. (2018). Sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilkokulda uygulanan oyun

ve fiziki etkinlikler dersinin değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 261- 273.

Çelik, A., & Şahin, M. (2013). Spor ve çocuk gelişimi. The Journal of Academic Social Science Studies International Journal of Social Science, 6(1), 467-478.

Delice, O. E., & Arslan, M. M. (2018). Koruyucu güvenlik önlemlerine yönelik okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri, Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(1), 54-71.

Dyment, J.E., Bell, A.C., & Lucas, A.J. (2009). The relationship between school ground design and intensity of physical activity. Children’s Geographies, 7(3), 261–276.

Huz, Ç., & Cevher Kalburan, N. (2017). Eko-okul olan ve olmayan anaokullarının bahçe özellikleri ile öğretmenlerin bahçe özellikleri ve kullanımına ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 16(4), 1600-1620.

Kennedy, D. H., Terrell, S. R., & Lohle, M. (2015). A grounded theory of persistence in a limited-residency doctoral program. The Qualitative Report, 20 (3), 215-230.

Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.

Ouvry, M. (2003). Exercising muscles and minds: Outdoor play and the early years curriculum. London: National Children’s Bureau.

Önder, S., & Akay, A. (2018). Okul bahçelerinin planlama ve tasarım standartlarının değerlendirilmesi. Tasarım ve Kuram, 26, 126-142.

Özdemir, A. (2011). Bir okul bahçesinin değişimi: Bartın Akpınar İlköğretim okulu peyzaj projesi. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 3 (1), 267-276.

Pardee, M., Gillman, A., & Larson, C. (2005). Community investment collaborative for kids: resource guide 4. USA: The Local İnitiatives Support Corporation/Community Investment Collaborative for Kids.

Pehlivan, H. (2016). Oyunun gelişim ve öğrenmedeki rolü, Journal of Human Sciences, 13 (2), 3280- 3292.

Ünal, M., Duymuş, H., & Sirel, B. (2018). Outdoor facilities to be used for children’s educational development: 49 thematic gardens. The Most Recent Studıes in Scıence and Art, 49, 651-668.

Vural, H., & Yılmaz, S. (2016). İyileştirilmiş fiziksel çevre şartlarının öğrencilerinin gelişimine etkisinin öğretmen gözüyle değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 518-535.

Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 9. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Yılmaz, S., & Bulut, Z. (2002). Kentsel mekânlarda çocuk oyun alanları planlama ve tasarım ilkeleri. Atatürk Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Dergisi, 33(3), 345-351.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

 ISSN: 1305-3515