Ortaokul Öğrencilerinin Mobil Cihazlardaki Eğitsel Müzik Uygulamalarını Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma

İsmet Arıcı, Eda Güner

Öz


İnternet ve bilgisayarlar insanlara gerçek zamanlı iletişim ve etkileşim imkanları sunmakla kalmıyor, içlerinde barındırdıkları uygulamalar sayesinde hayatın birçok alanında insanlara yaşamayı daha kolay ve keyifli hale getiriyor. İnternet ve bilgisayarların insan hayatında etkili oldukları konulardan bir tanesi de müzik olmuştur.

Bilgisayarlar ve taşınabilir bilgisayarlar, çalıştırdıkları uygulamalar sayesinde kişilerin müzik eğitimlerine katkıda bulunabiliyor, basit veya karmaşık besteler yazmalarına yardımcı olabiliyor ve hatta müzik öğrenme sürecini bir oyuna dönüştürerek daha keyifli hale getirebiliyorlar. Bu uygulamalar interaktif yapıları sayesinde kullanıcı ile sürekli etkileşim halinde bulunup, kimi zaman kişilere sesler ile aşinalıklarını arttırmak, kimi zaman ise kendi seslerini kullanmak gibi edinimler kazandırabiliyorlar.  

Bu araştırmada mobil uygulamaların ortaokul öğrencileri tarafından kullanılma durumlarının incelenmesi, bu uygulamalardan ne düzeyde yararlandıkları hakkındaki görüşlerinin elde edilmesi amaçlanmıştır. 


Tam Metin:

PDF

Referanslar


Kamacı, E. ve Durukan, E.(2012) "Araştırma görevlilerinin eğitimde tablet bilgisayar kullanımına ilişkin görüşleri üzerine nitel bir araştırma (Trabzon Örneği)." Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 1.3

Önder, O. ve Yıldız, G. (2015). “Müzik Uygulamalarında Tablet Bilgisayar (ipad) Kullanımı”Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, sayı 15, ISSN 1308-2698

Özdemir, Ş. Ve diğerleri(2011). "Uygulama Marketlerinin Eğitim Kategorisi Altındaki Uygulamalarının İncelenmesi." Akademik Bilişim Konferansı, İnönü Üniversitesi, Malatya.


Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.




Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

 

 

 

Creative Commons Lisansı

İlköğretim Online Dergisi Creative Commons Alıntı-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ISSN: 1305-3515