Kâğıt Katlama Yöntemi İle Matematik Öğretimi

Mihriban Hacısalihoğlu Karadeniz

Öz


Bu çalışmanın amacı, matematik eğitiminde “kâğıt katlama yöntemi” yardımıyla matematik kazanımlarına ulaşılmasına alternatif bir yöntem sunmak, öğretmen adaylarına alan eğitimi derslerinde, öğretmenlere de sınıf içi uygulamalarda kullanabilecekleri modelleri tanıtmaktır. Bu bağlamda kâğıt katlama yöntemi ile programdaki pek çok kazanımın öğretimine örnek oluşturacak matematik modelleri sunulmuştur. Böylelikle mevcut ve geleceğin matematik öğretmenleri, sınıflarında kullanabilecekleri matematik modellerinden faydalanabileceklerdir. Bir başka deyişle matematik öğretmede; öğretmen adaylarına hizmet öncesinde, öğretmenlere de hizmet içinde bu yöntemden faydalanılmasına ilişkin farkındalık kazandırılmak istenmiştir. Bununla birlikte, kâğıt katlama yöntemi ile yapılan etkinliklerin matematik kazanımlarını ortaya çıkarmasına dolayısıyla ilk amacın matematik öğretmeye yönelik olmasına dikkat edilmelidir. Aksi halde kâğıt katlama yöntemi ile yapılan etkinlikler sadece eğlenceli vakit geçirmekle sınırlı kalabilir. Ayrıca, bazı eğitim fakültelerinde seçmeli bir ders olarak yürütülen bu dersin daha dikkat çekici hale getirilmesinde de etkili olacağı düşünülmektedir. Özetle; matematik derslerinde kazanımların ve matematiksel kavramların öğretiminde ya da öğrenilen kavramların kalıcılığını sağlamada kâğıt katlama yönteminin kullanımının uygun olduğu düşünülmektedir. 

Anahtar Sözcükler: Kâğıt katlama yöntemi ile matematik öğretimi, ortaokul matematik dersi öğretim programı, matematik eğitimi


Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.




Telif Hakkı (c) 2017 İlköğretim Online

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

 

 

 

Creative Commons Lisansı

İlköğretim Online Dergisi Creative Commons Alıntı-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ISSN: 1305-3515