Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Görsel Programlama Öğretimi Deneyimleri

Esra Yecan, Hüseyin Özçınar, Tayfun Tanyeri

Öz


Hesaplamalı düşünmenin (computational thinking) her öğrencinin kazanması gereken bir “21 yüzyıl becerisi” olduğu düşüncesi bir çok ülkenin ilköğretim düzeyindeki öğretim programlarına görsel kodlama derslerinin dahil olmasını sağlamıştır. Bu araştırma da, halihazırda bilişim teknolojileri dersinde görsel programlama öğretimi yapan öğretmenlerin gözünden  ilköğretimde görsel programlama öğretiminin incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırma karma yöntem araştırma yaklaşımıyla yürütülmüş; öğretmenlerle yüz yüze görüşmeler sonrasında bir anket geliştirilerek uygulanmıştır. Bulgular, öğretmenlerin, programlamaya giriş amacıyla birbirlerinden farklı yöntemler kullandıklarını, gerçek hayattan örnekler, oyun tasarımı ve grup çalışmalarıyla ders işlediklerini, öğrencilerin genel akademik başarı durumları ve programlamaya ilgi düzeyleri arasındaki farklılıkların önemli olduğunu ortaya çıkarmıştır. Ayrıca programlamanın, öğrencilerin problem çözme, mantık yürütme ve algoritma oluşturma gibi farklı alanlardaki becerilerinin, yaratıcılık ve üreticiliklerinin gelişmesine katkı sağlayabileceği sonucuna varılmıştır.


Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.




Telif Hakkı (c) 2017 İlköğretim Online

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

 

 

 

Creative Commons Lisansı

İlköğretim Online Dergisi Creative Commons Alıntı-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ISSN: 1305-3515